Građani na prvom mjestu

Potrebna dokumentacija

Kod planirane hospitalizacije, u vrijeme dogovoreno sa ordinirajućim ljekarom, sve procedure prijema obavljaju se na šalteru Upisa i ispisa pacijenata. Na bolničko liječenje neophodno je ponijeti potrebnu dokumentaciju.

Image

Rezidenti – crnogorski državljani

  • važeći uput izabranog ljekara

  • važeća zdravstvena knjižica

  • kartica i/ili polisa dopunskog i/ili dodatnog zdravstvenog  osiguranja (ako imate i/ili uplaćujete)

  • ličnu kartu ili pasoš

  • nalaze ranije ordiniranih i obavljenih laboratorijskih, rentgenskih i sličnih nalaza

  • dokumentaciju o zadnjoj hospitalizaciji ili specijalističkom pregledu, otpusne liste i slično

  • predmete za ličnu higijenu (sapun, šampon, pastu za zube, četkicu i slično).

Nerezidenti – strani državljani

Pružanje zdravstvene usluge vrši se na osnovu Međunarodnog sporazuma o socijalnom osiguranju

  • za vrijeme svog privremenog boravka, strani državljani dužni su da pribave bolesnički list

  • neophodno je da posjeduju dvojezičnu potvrdu nosioca zdravstvenog osiguranja, na osnovu koje će, u slučaju potrebe, od matičnog fonda za zdravstvo dobiti bolesnički list.

Osnovne informacije o prijemu i boravku

Odeljenje opšte hirurgije sa posebnim službama: za opštu, očnu, orl i urološku hirurgiju, jedna je od najvažnijih karika u pružanju zdravstvenih usluga korisnicima. Uz hiruško odjeljenje pacijentima na raspolaganju poluintenzivna i intenzivna njega.

  • opšta hirurgija

  • očna hirurgija

  • orl hirurgija

  • urološka hirurgija

Zasebnu jedinicu čini operacioni blok sa četiri operacione sale u kojem radi bolnički tim eksperata spremnih za kopleksne klasične hirurške intervencije. Odjeljenje opšte hirurgije teži da kvalitetom i brojem uspješnih operacija bude centar izvrsnosti u Crnoj Gori.

Zaštita prava pacijenata

U zdravstvenom sistemu zakonom su regulisana prava pacijenta na:

  • slobodan izbor doktora medicine ili doktora stomatologije

  • na informisanost i obavještenost; na samoodlučivanje

  • na uvid u medicinsku dokumentaciju

  • da odbije da bude predmet naučnog ispitivanja i istraživanja

  • drugo stručno mišljenje; privatnost i povjerljivost

  • blagovremenu zdravstvenu zaštitu; prigovor

  • na naknadu štete

  • samovoljno napuštanje zdravstvene ustanove

 

Pacijent ima pravo prigovora u slučajevima koji se odnose na:

  • kvalitet zdravstvene usluge

  • postupak zdravstvenog radnika

  • način naplaćivanja usluge

  • organizaciju zdravstvene službe

  • vrijeme čekanja na uslugu

  • nedostatak ljekova

  • ostalo